WARTOŚCI W KONCEPCJI FIRMY-IDEI Piotr Augustyniak Katedra Filozofii, Wydział Gospodarki i Administracji Publicznej, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie doi: 10.7366/KIR.2017.2.3.01 |
SŁOWA KLUCZOWE Firma–Idea, wartości, filozofia życia, rozwój, odpowiedzialność KEYWORDS Company–Idea, values, philosophy of life, development, responsibility |
STRESZCZENIE Podstawowym celem artykułu jest omówienie filozoficznych założeń rozumienia wartości, którymi posługuje się Jerzy Hausner w koncepcji Firmy–Idei. Wykazuję w artykule, że rozumienie to nie odwołuje się do fenomenologicznej aksjologii, ale do filozofii życia. Będąc skorelowane z ideą rozwoju społecznego, możliwe jest do częściowego uzgodnienia z ustaleniami filozofii dialogu.ABSTRACT The fundamental goal of the article is to discuss the philosophical assumptions of understanding the values, which professor Jerzy Hausner uses in his concept of The Company–Idea. In the presented paper Author shows that this understanding is not only connected to the phenomenological axiology, but also to the philosophy of life. Correlated with the idea of the social development it is able to partially agreeing with the arrangements of the philosophy of |
LITERATURA / REFERENCES
|
SUGEROWANE CYTOWANIE / SUGGESTED CITATION Augustyniak P. (2017), Wartości w koncepcji firmy-idei, Kultura i Rozwój, nr 2 (3), s. 7-15. |